Cosmeticele mele simple

Ideea de a avea produse cosmetice cu cat mai putine ingrediente, o am de cativa ani de pe Pinterest. Acum 2 ani m-am decis sa fac ceva in directia asta. Eu sunt adepta lucrului facut pe cont propriu. Iar daca procedeul pare complicat, atunci sa apelez la cineva care vrea si isi dedica timp pentru asa ceva.

Asa ca treptat mi-am simplificat masiv trusa de ingrijire personala si de cand am fost insarcinata, am eliminat si parfumurile din ecuatie. (Am avut mirosul amplificat si nu prea mai suportam aromele si parfumurile). Per ansamblu, am economisit o gramada de bani si am limitat contactul cu substante neprietenoase.

1. Deodorantul
Acum folosesc ulei de cocos + bicarbonat de sodiu. Proportia 2:1. Pur si simplu le amestec intr-un recipient de sticla (de la o crema de fata). Il aplic cu degetele. Rezista de dimineata pana seara intr-o zi de vara in care transpir abundent (+ o tura de 1 h cu bicicleta). In restul anului rezista lejer 24 h...iar daca nu am transpirat....si mai mult. De cand sunt mama, am avut zile in care am uitat sa ma spal de pe o zi pe alta. (Nu a fost tragedie...nu miroseam! Hahaha)

2. Demachiant
Mare surpriza mare. Uleiul de floarea soarelui/masline pe o discheta demachianta face fix acelasi lucru ca un demachiant de 30 lei. Va detrona chiar si un machiaj de nunta. Eu ma spal apoi cu sapun pe fata, ca sa ma asigur ca dispar si ultimele resturi. Apoi mai aplic o 1/2 lingurita de ulei de floarea soarelui (presat la rece e ideal) pe fata si gata. Pentru tenul meu cu tendinta acneica, e singurul ulei care mi-a facut bine si l-am simtit usor.

3. Sapunul
Mai folosesc sapun lichid pe care il cumpar din comert daaaar, mai am o mica comoara. Se numeste Baby Castilla de la Luthelo. Ador acest sapun pentru ca e cel mai curat si mai nemirositor sapun cu care am interactionat. E singurul pe care il folosesc pentru corpul si fata mea si pentru intregul bebelus din dotare. Inainte era facut cu lapte de bivolita dar acum Loredana il face cu lapte de magarita si pudra de mimoza. E o minunatie de sapun!

4. Crema de fata
In principiu nu prea mai folosesc. Ocazional mai pun 1/2 lingurita de ulei de floarea soarelui presat la rece. Sau ca sa ma rasfat dupa baie, am o emulsie antirid tot de la Luthelo (nu, nu ma streseaza ridurile, nu mi-e frica de ele, dar crema are un miros subtil si placut. E pentru ten mixt asa ca yay! Plus nu am fost atenta cand mi-a aratat-o Loredana la un targ. Mi-a placut senzatia pe piele si am luat-o. Abia acasa am vazut ca e antirid, bwahahahaha!)

5. Sampon
Foloseam un sampon cu plante, rusesc, foarte fain. Dar de cand am nascut am vrut sa schimb cu ceva mai simplificat. Asa ca am apelat tot la Luthelo. Folosesc sampoanele solide Neem (antimatreata) sau Gingi (par cret). Amandoua sunt spectaculoase. Ma distreaza ca fac la fel de multa spuma ca un sampon lichid si dupa ce ma clatesc, imi scartaie parul ca vasele din reclamele pentru detergentul de vase. Nu ma mai complic cu balsam de par...poate doar daca intentionez sa-mi tin parul despletit...dar s-a cam dus distractia asta de cand 2 manute mici imi apreciaza buclele.

6. Pasta de dinti
Am o relatie de love-hate. Imi place senzatia mentolata dar am observat ca am o tehnica barbara de spalat pe dinti care se lasa cu gingii facute praf. In sarcina s-a accentuat figura, asa ca am apelat la argila. Simpla. Pulbere. Da, ma spal cu noroi (bufniri in ras acceptate). Si sa vezi ce finut ma spal pe dinti. De zici ca mi-am domesticat mana si periuta. Iar rezultatele sunt faine. Brusc, spalatul pe dinti e mai zen, dureaza mai mult de 1 minut (3-4...eheee) si sangerarea e oprita de argila. Se mai intampla, dar nu asa de hardcore. Daca as vrea, as putea pune o picatura de ulei de menta....dar mi-e lene, asa ca din cand in cand mai folosesc pasta de dinti obisnuita, de dragul gustului.

7. De-ale fetei
Ma machiez rar. Dar cand o fac, am rimel si un creion dermatograf de la Alverde (marca eco-bio-tralala de la DM). Cand o sa am nevoie de ceva mai mult, tot de acolo o sa-mi iau.

8.De-ale casei
Am inceput sa folosesc nucile de sapun. Mare treaba, zau! Sunt usor de folosit dar e cam anti-reclama recomandarea de a folosi 8-10 jumatati de nuci la o spalare. Nu faci nimic cu asa de putine. Poate doar sa-ti speli sosetele. Nu tata, eu pun cam cat pumnul meu (strans...ma refer la volum), intr-un saculet textil. Plus 1 lingura de otet in recipientul pentru balsam al masinii de spalat. Cica ajuta. Ideea e urmatoarea: la 30-40° poti folosi nucile de 2 ori. La 60-90°, o data. Asa mi se pare mie ca e eficient. Acuma nu va asteptati la minunile din reclamele cu Dero sau Ariel. Nucile nu au inalbitor optic. Si nici alti balauri parfumati sau neparfumati. Dar in schimb ai haine curate.
Din nucile folosite, umbla vorba pe net ca ai putea sa faci detergent de vase...ma tenteaza sa incerc...
Pana atunci, detergentul meu de vase este un detergent pentru biberoane de la Frosch (si nici macar nu folosesc biberoane). Dar imi place ca nu are miros. Yay!

In rest, parfumurile mele zac intr-o cutie de 1 an de zile, ca un dragon ce hiberneaza intr-o pestera.

Ma bucur de alegerile mele "0 - 0,1 miros". Cred ca nu ma mai intorc la produse parfumate si cu zeci de ingrediente. Ma simt mai bine stiind ca impactul meu asupra mediului e diminuat chiar si cu o virgula. Serios! Nu am pretentii mari de la mine. Orice pas, cat de mic, e bine facut.

Si dupa cum bine ati observat, sunt fan Luthelo. Sunt de-pen-denta. Produsele Loredanei sunt de o calitate excelenta si ador faptul ca sunt create de ea. Pune asa de mult suflet in munca ei incat am vrut sa ii spun MULTUMEEEESC! Ii sunt tare recunoscatoare si ii sustin afacerea plina de iubire, Luthelo.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu